Начало Творчески отражения Фокусирам вниманието си върху скритите сюжети в Шекспировия текст
3736
Творчески отражения

Фокусирам вниманието си върху скритите сюжети в Шекспировия текст

В настоящата сценична интерпретация на „Венецианският търговец“ фокусирам вниманието си върху скритите сюжети, които могат да се открият в Шекспировия текст. Тези сюжети се развиват под повърхността на културните, идентификационните и конфесионалните конфликти в пиесата, но са незаобиколими при осмислянето днес. Думите са на режисьора Явор Гърдев по повод предстоящата премиера в Народния театър. По думите му скритите сюжети се опират на първични страсти, интуиции и предразположения на героите: „Страсти, които не възникват на идеологическа база, а по-скоро биват вторично осмисляни и оправдавани от героите, едва след като вече са се проявили“

| 29 Април 2024, 09:14 ч.
Фокусирам вниманието си върху скритите сюжети в Шекспировия текст
Фокусирам вниманието си върху скритите сюжети в Шекспировия текст
Снимка © DFA

В настоящата сценична интерпретация на „Венецианският търговец“ фокусирам вниманието си върху скритите сюжети, които могат да се открият в Шекспировия текст. Тези сюжети се развиват под повърхността на културните, идентификационните и конфесионалните конфликти в пиесата, но са незаобиколими при осмислянето днес. Думите са на режисьора Явор Гърдев по повод предстоящата премиера в Народния театър.

По думите му скритите сюжети се опират на първични страсти, интуиции и предразположения на героите: „Страсти, които не възникват на идеологическа база, а по-скоро биват вторично осмисляни и оправдавани от героите, едва след като вече са се проявили“.

Още от рубриката
Пътуваща изложба е посветена на изчезващите следи на животинските видове в Родопите. Експозицията „Следи от изчезване“ започва от София и ще бъде подредена в галерия „Слон“ от 7 до 11 май. До 7 юни изложбата ще премине през Пловдив, Бургас и Велинград, съобщават организаторите. „Увековечихме следите на тези животни - див кон, вълк, кафява мечка, дива котка, зубър, ди ...
Вижте повече

ПРИРОДНИЯТ ПЛАМ

„Подобно на отворените търговски общества на ранната модерност, сред които едно от най-процъфтяващите е венецианското, съвременното глобализиращо се общество също изобилства на конфликти, които не могат да бъдат обяснени с доктринални, етнически и полови идентификации, а изглеждат като резултат от предшестващ всякакви идентификации „природен плам“, казва режисьорът.

Повече от NRD2+
Осмият студиен албум на Бионсе Act ll: Cowboy Carter стана достъпен в полунощ в петък, съобщи Франс прес. Второто издание от трилогията Renaissance е ...
Вижте повече
„Нашите клетки“ е заглавието на новата изложба на Нора Ампова. Експозицията ще бъде подредена от 28 март до 18 април в галерия Doza.Куратори са Радосл ...
Вижте повече
Нейната невероятна история може да вдъхнови филм. Фиона Макартър, млада веган шоколатиерка, която живее в отдалечено шотландско пристанище, е получила ...
Вижте повече
Младата певица Лидия Ганева за първи път работи с Ангел Дюлгеров. Музикантът от екипа на Лили Иванова е музикален продуцент на песента „Няма да се про ...
Вижте повече
Художникът Десислава Минчева ще представи в Бургас най-новата си изложба живопис "Розови пясъци / Намибия" между 20 февруари и 18 март, съобщават дома ...
Вижте повече
Комедията „Нежни, тайнствени и гневни” на Драматичен театър „Невена Коканова” – Дупница ще бъде представена в Троян на 15 май, съобщи Станка Марешка, ...
Вижте повече
Документалният филм „Последният спектакъл“ – за Татяна Лолова, бе показан премиерно тази вечер в кино „Одеон“. В деня на 90-годишнината на голямата бъ ...
Вижте повече
В галерията на Културния център на град Требине (Херцеговина) е открита изложба със снимки на Статул Карабашев - дългогодишен журналист в Българска на ...
Вижте повече
Лора Къминг, една от най-влиятелните арткритици, обявена за критик на годината на Press Awards 2024, обяви българския павилион на Венецианското биенал ...
Вижте повече
Русенската опера ще представи концерт-спектакъла Live on Broadway утре вечер в Разград. Градът е част от турнето на културния институт в крайдунавския ...
Вижте повече
„Стабат Матер“ от Франц Шуберт ще прозвучи за пръв път в България на 26 април, съобщават организаторите на концерта от БНР. В навечерието на Великден ...
Вижте повече
Родопски драматичен театър „Николай Хайтов“ ще представи спектакъла „Примък-отмък“ на 8 февруари, съобщиха от културната институция. Най-новият кукле ...
Вижте повече
Организаторите на кинофестивала в Кан съобщиха в сряда, че ще бъде проведен нов конкурс за т.нар. имерсивни (потапящи) продукции, които са базирани на ...
Вижте повече
Единственият своеобразен дневник на именития художник акад. Дечко Узунов вече е част от фонда на Художествената галерия в родния му Казанлък. Той беше ...
Вижте повече
Представлението „Кутията“ от Косово откри фестивала на монодрамата „Към звездите“ в понеделник вечер. Автор, режисьор, сценограф и изпълнител е актьор ...
Вижте повече
В Художествена галерия „Проф. Васил Захариев“ в Самоков бе показана изложба с около 50 творби на самоковския художник Зафир Йончев. Тя бе открита по с ...
Вижте повече
Новият документален филм High & Low - John Galliano ("На върха и надолу - Джон Галиано") обхваща сложните аспекти на живота на британския дизайнер ...
Вижте повече
Бившият агент 007 Пиърс Броснан каза, че номинираният за „Оскар“ ирландски актьор Килиън Мърфи би изиграл чудесно ролята на Джеймс Бонд, съобщи Би Би ...
Вижте повече
Японското студио „Гибли“, което току-що спечели втория си „Оскар“ за пълнометражната анимация „Момчето и чаплата“, все още не е обявило какво планира ...
Вижте повече
Изложбата "Умни минерали за умни телефони" гостува в Общинския исторически музей (ОИМ) в Брезник, съобщиха от културната институция. Експозицията, к ...
Вижте повече

С „природен плам“ проф. Александър Шурбанов превежда Шекспировия израз hot temper от прочутата реплика на Порция: The brain may devise laws for the blood, but a hot temper leaps o’er a cold decree (Умът може да предписва на кръвта закони, но природният плам прекрачва тези закони).

„Природният плам“ е предразположение, което може да се прояви в непосредствено органично привличане или отблъскване между един и друг индивид. Понякога се случва привличането да е неустоимо страстно, а отблъскването нетърпимо болезнено. Привличането и отблъскването могат да бъдат изпитвани съвсем спонтанно и без идеологически причини, но да тормозят изпитващите ги и ефективно да ги тласкат към вторични идеологически идентификации и групирания в идейни общности, които да им съобщават „причините“ за страстите им и да подреждат разказа за тези страсти в причинно-следствен ред“, допълва Явор Гърдев. 

По думите му такива вторични идеологически подредби изобщо не имунизират въпросните индивиди срещу повторни прояви на същите страсти, а обикновено посочват външен враг, в агресията към когото да се отведе нестихващото вътрешно „природно“ напрежение. „Заради това циклично проявяващо се страстно напрежение, спомените за ужасите на отминали войни не представляват нито гаранция, нито превенция срещу случването на нови войни, както и изучаването на Кристалната нощ в училище не представлява гаранция срещу случването на бъдещи погроми“, смята режисьорът. Напротив, изучаващите погромите с цел да си вземат поука от историята, могат скоро сами да се окажат причинители на погроми, без дори да си дават сметка за това“, допълва той.

СПОНТАННИ СЪБИТИЯ, ИМПУЛСИВНИ ПАРАДОКСИ, ВНЕЗАПНИ ПРОТИВОРЕЧИЯ...

Затова според Явор Гърдев в настоящия прочит на тази полифонична пиеса най-силен акцент се старае да постави на спонтанните събития, като отделя особено внимание на странните случаи, на импулсивните парадокси в поведението на персонажите и на внезапната противоречивост в проявите на страсти.

„Интересуват ме еманципираните дъщери, които все пак тайно се надяват собственият им свободен избор мистически да съвпадне с волята на бащите им. Интересуват ме самопожертвователните, настояващи да умрат за приятелите си, без да има особена нужда от подобна жертва. Интересуват ме чистосърдечните, принудени внезапно да съзреят поради непосилна отговорност, стоварила се върху главите им като гръм от ясно небе. Интересуват ме солидарнитe, готови да рискуват собственото си щастие под хазартното условие то да зависи от нечие чуждо. Интересуват ме лихварите, склонни да опростят лихвите на длъжниците си, за да получат от тях признание на човешкото си достойнство. Интересуват ме носталгиците, които вечер си шепнат с близките на родните си езици, докато денем усърдно продължават да строят глобалното Вавилонско стълпотворение. Интересуват ме простодушно заигралите се, чиито погледи помръкват в процеса на осъзнаване, че играта им се превръща в играчка-плачка“, казва Явор Гърдев.

ЗА ТЕКСТА И ОЩЕ ТЕКСТОВЕ

В спектакъла се използват текстове от Гай Валерий Катул, Гуидо Кавалканти, Пиер дьо Ронсар, Едмънд Спенсър и Хайнрих Хайне, както и откъси от пиесата в превод на френски от Франсоа Пиер Гийом Гизо, на немски от Аугуст Вилхем фон Шлегел и на италиански от Карло Рускони.

Пиесата „Венецианският търговец“ от Уилям Шекспир е писана в края на XVI век – 1596/97 година. За първи път тя е публикувана през 1600 г. в quarto edition (специален формат издание), а през 1623 г., седем години след смъртта на автора, попада в така нареченото от изследователите първо фолио – колекция от 36 шекспирови пиеси.

„Въпреки че жанрово „Венецианският търговец“ е определена от автора си като комедия – и тя определено споделя жанрови похвати на другите му романтични комедии, текстът съдържа драматични елементи и носи трагичен потенциал като сюжет, персонажи, взаимоотношения, като социо-културни, политически, икономически, личностни и общностни проблеми“, казва драматургът Мира Тодорова.  

По думите й „Венецианският търговец“ е загадка, която сякаш избягва всякакъв вид дефинитивно говорене: „Макар че изглежда завършва добре (според жанра си), пиесата се занимава с много сериозни и изглежда (поне до днес) нерешими проблеми на религиозната и етническа дискриминация, икономическата власт, културните различия, отношенията между половете и пр., които имат особено остър резонанс в съвременния свят на разделения, неравенства и конфликти на толкова много нива“. 

Новият превод е осъществен специално за спектакъла на Явор Гърдев от проф. Александър Шурбанов. 

МАЛКО ИСТОРИЯ

В историята на Народния театър има четири представления по „Венецианският търговец“ – спектаклите на Йозеф Шмаха от 1906 г., на Иван Попов от 1911 г. (възстановка на постановката на Шмаха), на Хрисан Цанков – от 1938 г., и на Здравко Митков – от 1992 г. 

Както информирахме, премиерата е на 12 май. От Германия, където живее и работи, за специално участие в проекта е поканен актьорът Самуел Финци, който ще си партнира на сцената с Владимир Пенев, Радина Кърджилова, Павел Иванов, Александър Тонев, Пламен Димов, Каталин Старейшинска, Ненчо Костов, Кремена Деянова, Калоян Трифонов, Асен Данков, Стелиан Радев, Явор Вълканов, Стефан Къшев, Павлин Петрунов, Зафир Раджаб, Александър Кънев.

Чрез видеопрожекции участие ще вземат и актьорите Кире Гьоревски, Димитър Николов, Хенри Ескилинен, Константин Станчев, както и художникът Юлиян Табаков и рапърът Борислав Димитров-Бобо.

Сценографията е на Никола Тороманов, костюмографията – на Свила Величкова, музиката – на Калин Николов. Сценичното движение е поверено на румънската хореографка Андреа Гаврилиу, а сценичната графика и видеографията – на Владислав Илиев. Асистент на режисьора е Люба Тодорова.

В проекта като консултанти ще се включат и членовете на Европейската асоциация за Шекспирови изследвания – доц. д-р Бойка Соколова от Университета Нотр Дам в Лондон и д-р Дария Лазаренко, преподавател в Нов български университет и член на Украинския Шекспиров център. Драматург на спектакъла е Мира Тодорова, а помощник-режисьор – Елена Костова. 

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Ако един човек не е гледал операта „Норма“, това означава, че нищо не е гледал
Операта „Норма“ от Винченцо Белини ще бъде най-новият спектакъл на Държавна опера - Стара Загора. Той ще бъде с премиерни представления на 16 и 17 май. Това съобщи на пресконференц ...
Феникс Върбанов изследва връзката между природата и духовността
Феникс Върбанов изследва връзката между природата и духовността, като използва различни средства,  в изложбата „Мъртво течение“.  Експозицията може да бъде разгледана от ...
Кендрик Ламар оглави класацията на "Билборд" за сингли
Враждата между рапърите Кендрик Ламар и Дрейк се разпростря и върху върха на класацията на "Билборд" за сингли тази седмица, пише сайтът на изданието. Песента Not Like Us дебютира ...
Френски съд оправда Роман Полански по дело за клевета
Режисьорът Роман Полански бе оправдан от френски съд по дело за клевета на британската актриса Шарлот Луис, след като тя го обвини, че я е изнасилил, когато е била тийнейджърка, съ ...
Да обичаш Гершуин
Със своя нов музикален проект – „Да обичаш Гершуин“, в Ямбол на 16 май ще гостуват Хилда Казасян, Теодосий Спасов, Васил Петров и Плевенската филхармония. Концерт-спектакълът ще се ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Бейби Лазаня дарява наградата, която му отпусна правителството за спечелването на второ място на Евровизия
Класиралият се на второ място на музикалния конкурс Евровизия хърватски изпълнител Бейби Лазаня (Марко Пуришич) съобщи, че се отказва от 50-те хиляди евро, с които го награждава хъ ...
Савана Ганкиевич стана "Мис САЩ", след като предишната победителка се отказа от титлата
Савана Ганкиевич от Хавай беше коронована за "Мис САЩ" 2023 в сряда, седмица след като предишната носителка на титлата се отказа от нея, позовавайки се на психичното си здраве, пре ...
Държавният глава Румен Радев удостои с Почетния знак на президента заслужили дейци на българската култура и духовност
Държавният глава Румен Радев удостои с Почетния знак на президента народните певици Калинка Згурова от Странджанската фолклорна област и Лиляна Галевска от Шопската фолклорна облас ...
Антиутопия и блясък се сблъскаха на премиерата на "Фюриоза: Сага за Лудия Макс" в Кан
Звездата на "Марвел" Крис Хемсуърт премина по червения килим на филмовия фестивал в Кан заедно с Аня Тейлър-Джой за световната премиера на дългоочаквания филм на режисьора Джордж М ...
Картина на Клод Моне беше продадена за почти 35 млн. щатски долара на търг в Ню Йорк
Картина на френския импресионист Клод Моне беше продадена на търг на "Сотбис" в Ню Йорк за почти 35 млн. щатски долара, предаде АФП, като цитира аукционната къща. Най-големите тръ ...
Тикер в 17:00 ч.
Класиралият се на второ място на музикалния конкурс Евровизия хърватски изпълнит ...
Начало Творчески отражения
3736
Творчески отражения

Фокусирам вниманието си върху скритите сюжети в Шекспировия текст

По думите му скритите сюжети се опират на първични страсти, интуиции и предразположения на героите: „Страсти, които не възникват на идеологическа база, а по-скоро биват вторично осмисляни и оправдавани от героите, едва след като вече са се проявили“.„Подобно на отворените търговски общества на ранната модерност, сред които едно от най-процъфтяващите е венецианското, съвременното глобализиращо се общество също изобилства на конфликти, които не могат да бъдат обяснени с доктринални, етнически и полови идентификации, а изглеждат като резултат от предшестващ всякакви идентификации „природен плам“, казва режисьорът.С „природен плам“ проф
| 29 Април 2024, 09:14 ч.
Фокусирам вниманието си върху скритите сюжети в Шекспировия текст
Фокусирам вниманието си върху скритите сюжети в Шекспировия текст
Снимка © DFA

В настоящата сценична интерпретация на „Венецианският търговец“ фокусирам вниманието си върху скритите сюжети, които могат да се открият в Шекспировия текст. Тези сюжети се развиват под повърхността на културните, идентификационните и конфесионалните конфликти в пиесата, но са незаобиколими при осмислянето днес. Думите са на режисьора Явор Гърдев по повод предстоящата премиера в Народния театър.

По думите му скритите сюжети се опират на първични страсти, интуиции и предразположения на героите: „Страсти, които не възникват на идеологическа база, а по-скоро биват вторично осмисляни и оправдавани от героите, едва след като вече са се проявили“.

ПРИРОДНИЯТ ПЛАМ

„Подобно на отворените търговски общества на ранната модерност, сред които едно от най-процъфтяващите е венецианското, съвременното глобализиращо се общество също изобилства на конфликти, които не могат да бъдат обяснени с доктринални, етнически и полови идентификации, а изглеждат като резултат от предшестващ всякакви идентификации „природен плам“, казва режисьорът.

Повече от NRD2+

С „природен плам“ проф. Александър Шурбанов превежда Шекспировия израз hot temper от прочутата реплика на Порция: The brain may devise laws for the blood, but a hot temper leaps o’er a cold decree (Умът може да предписва на кръвта закони, но природният плам прекрачва тези закони).

„Природният плам“ е предразположение, което може да се прояви в непосредствено органично привличане или отблъскване между един и друг индивид. Понякога се случва привличането да е неустоимо страстно, а отблъскването нетърпимо болезнено. Привличането и отблъскването могат да бъдат изпитвани съвсем спонтанно и без идеологически причини, но да тормозят изпитващите ги и ефективно да ги тласкат към вторични идеологически идентификации и групирания в идейни общности, които да им съобщават „причините“ за страстите им и да подреждат разказа за тези страсти в причинно-следствен ред“, допълва Явор Гърдев. 

По думите му такива вторични идеологически подредби изобщо не имунизират въпросните индивиди срещу повторни прояви на същите страсти, а обикновено посочват външен враг, в агресията към когото да се отведе нестихващото вътрешно „природно“ напрежение. „Заради това циклично проявяващо се страстно напрежение, спомените за ужасите на отминали войни не представляват нито гаранция, нито превенция срещу случването на нови войни, както и изучаването на Кристалната нощ в училище не представлява гаранция срещу случването на бъдещи погроми“, смята режисьорът. Напротив, изучаващите погромите с цел да си вземат поука от историята, могат скоро сами да се окажат причинители на погроми, без дори да си дават сметка за това“, допълва той.

СПОНТАННИ СЪБИТИЯ, ИМПУЛСИВНИ ПАРАДОКСИ, ВНЕЗАПНИ ПРОТИВОРЕЧИЯ...

Затова според Явор Гърдев в настоящия прочит на тази полифонична пиеса най-силен акцент се старае да постави на спонтанните събития, като отделя особено внимание на странните случаи, на импулсивните парадокси в поведението на персонажите и на внезапната противоречивост в проявите на страсти.

„Интересуват ме еманципираните дъщери, които все пак тайно се надяват собственият им свободен избор мистически да съвпадне с волята на бащите им. Интересуват ме самопожертвователните, настояващи да умрат за приятелите си, без да има особена нужда от подобна жертва. Интересуват ме чистосърдечните, принудени внезапно да съзреят поради непосилна отговорност, стоварила се върху главите им като гръм от ясно небе. Интересуват ме солидарнитe, готови да рискуват собственото си щастие под хазартното условие то да зависи от нечие чуждо. Интересуват ме лихварите, склонни да опростят лихвите на длъжниците си, за да получат от тях признание на човешкото си достойнство. Интересуват ме носталгиците, които вечер си шепнат с близките на родните си езици, докато денем усърдно продължават да строят глобалното Вавилонско стълпотворение. Интересуват ме простодушно заигралите се, чиито погледи помръкват в процеса на осъзнаване, че играта им се превръща в играчка-плачка“, казва Явор Гърдев.

ЗА ТЕКСТА И ОЩЕ ТЕКСТОВЕ

В спектакъла се използват текстове от Гай Валерий Катул, Гуидо Кавалканти, Пиер дьо Ронсар, Едмънд Спенсър и Хайнрих Хайне, както и откъси от пиесата в превод на френски от Франсоа Пиер Гийом Гизо, на немски от Аугуст Вилхем фон Шлегел и на италиански от Карло Рускони.

Пиесата „Венецианският търговец“ от Уилям Шекспир е писана в края на XVI век – 1596/97 година. За първи път тя е публикувана през 1600 г. в quarto edition (специален формат издание), а през 1623 г., седем години след смъртта на автора, попада в така нареченото от изследователите първо фолио – колекция от 36 шекспирови пиеси.

„Въпреки че жанрово „Венецианският търговец“ е определена от автора си като комедия – и тя определено споделя жанрови похвати на другите му романтични комедии, текстът съдържа драматични елементи и носи трагичен потенциал като сюжет, персонажи, взаимоотношения, като социо-културни, политически, икономически, личностни и общностни проблеми“, казва драматургът Мира Тодорова.  

По думите й „Венецианският търговец“ е загадка, която сякаш избягва всякакъв вид дефинитивно говорене: „Макар че изглежда завършва добре (според жанра си), пиесата се занимава с много сериозни и изглежда (поне до днес) нерешими проблеми на религиозната и етническа дискриминация, икономическата власт, културните различия, отношенията между половете и пр., които имат особено остър резонанс в съвременния свят на разделения, неравенства и конфликти на толкова много нива“. 

Новият превод е осъществен специално за спектакъла на Явор Гърдев от проф. Александър Шурбанов. 

МАЛКО ИСТОРИЯ

В историята на Народния театър има четири представления по „Венецианският търговец“ – спектаклите на Йозеф Шмаха от 1906 г., на Иван Попов от 1911 г. (възстановка на постановката на Шмаха), на Хрисан Цанков – от 1938 г., и на Здравко Митков – от 1992 г. 

Както информирахме, премиерата е на 12 май. От Германия, където живее и работи, за специално участие в проекта е поканен актьорът Самуел Финци, който ще си партнира на сцената с Владимир Пенев, Радина Кърджилова, Павел Иванов, Александър Тонев, Пламен Димов, Каталин Старейшинска, Ненчо Костов, Кремена Деянова, Калоян Трифонов, Асен Данков, Стелиан Радев, Явор Вълканов, Стефан Къшев, Павлин Петрунов, Зафир Раджаб, Александър Кънев.

Чрез видеопрожекции участие ще вземат и актьорите Кире Гьоревски, Димитър Николов, Хенри Ескилинен, Константин Станчев, както и художникът Юлиян Табаков и рапърът Борислав Димитров-Бобо.

Сценографията е на Никола Тороманов, костюмографията – на Свила Величкова, музиката – на Калин Николов. Сценичното движение е поверено на румънската хореографка Андреа Гаврилиу, а сценичната графика и видеографията – на Владислав Илиев. Асистент на режисьора е Люба Тодорова.

В проекта като консултанти ще се включат и членовете на Европейската асоциация за Шекспирови изследвания – доц. д-р Бойка Соколова от Университета Нотр Дам в Лондон и д-р Дария Лазаренко, преподавател в Нов български университет и член на Украинския Шекспиров център. Драматург на спектакъла е Мира Тодорова, а помощник-режисьор – Елена Костова. 

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Ако един човек не е гледал операта „Норма“, това означава, че нищо не е гледал
Феникс Върбанов изследва връзката между природата и духовността
Кендрик Ламар оглави класацията на "Билборд" за сингли
Френски съд оправда Роман Полански по дело за клевета
Да обичаш Гершуин
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Май
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Цветни аспекти
Бейби Лазаня дарява наградата, която му отпусна правителството за спечелването на второ място на Евровизия
Авансцена
Савана Ганкиевич стана "Мис САЩ", след като предишната победителка се отказа от титлата
Авансцена
Държавният глава Румен Радев удостои с Почетния знак на президента заслужили дейци на българската култура и духовност
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.